راكافا راكافا .

راكافا

راهنماي كامل خريد كفش پياده‌روي و دويدن

انتخاب كفش مناسب براي فعاليت هايي همچون پياده روي طولاني و دويدن اهميت فراواني دارد.

 


​​​​​​​

 

در هنگام خريد كفش پياده روي و هم چنين كفش مخصوص دويدن بايد به ويژگي هايي همچون وزن، قابليت تنفس و انعطاف پذيري كفش توجه كنيد تا آسيبي به پا وارد نشود. در ادامه اين مقاله همراه ما باشيد تا با خصوصيات كفش مناسب براي پياده روي و دويدن آشنا شويد و انتخاب بهتري در هنگام خريد داشته باشيد.

خصوصيات كفش پياده روي مناسب
همانطور كه قبل تر اشاره كرديم ،كفش مناسب پياده روي بايد داراي ويژگي هايي مانند وزن بسيار سبك، قابليت گردش هوا و تنفس، انعطاف پذيري و همچنين زيره و لايه مياني مناسب باشد كه در ادامه هر كدام را به صورت جداگانه شرح مي دهيم.

وزن
به صورت كلي يكي از مهمترين خصوصياتي كه تمام افراد در هنگام خريد كفش به آن توجه مي‌كنند و وزن آن است، اين مسئله در هنگام خريد كفش هاي پياده روي و دويدن اهميت بيشتري پيدا مي كند. كفش پياده روي و دويدن بايد بسيار سبك باشند تا آسيبي و فشاري به پا وارد نكنند،به همين دليل در ساخت كفش هاي پياده روي از موادي استفاده مي كنند كه وزن كفش را كاهش دهد و آسيبي به پا در هنگام پياده روي وارد نكند.

قابليت تنفس
هنگام پياده روي و دويدن سوخت و ساز و ميزان گردش خون در بدن افزايش مي يابد و به همين دليل ميزان دما و تعريق در پا بالا مي رود،با توجه به اين مسئله يكي از نكات بسيار مهم در هنگام خريد كفش پياده روي و دويدن توجه به تنفس و گردش هوا در بخش داخلي كفش است، اين قابليت كمك زيادي به خنك ماندن و همچنين كاهش تعريق مي كند. جالب است بدانيد گردش هوا در كفش هايي كه جنس پارچه اي دارند به دليل منافذ بين الياف، بيشتر از ساير كفش هاست. بسياري از برندهاي معروف مانند نايكي، آديداس و... در ساخت كفش هاي خود از تكنولوژي هايي بهره مي‌گيرند كه قابليت تنفس و گردش هوا را در اين نوع كفش ها آسان كند.

انعطاف پذيري
انعطاف پذيري كفش يكي ديگر از نكاتي است كه در هنگام خريد كفش پياده روي و دويدن اهميت فوق العاده زيادي دارد، اين ويژگي در هنگام خريد كفش دويدن اهميت بيشتري نسبت به پياده روي پيدا مي كند،بيشتر افراد در هنگام انجام حركات ورزشي و دويدن به دليل انعطاف نداشتن كفش، فشار و آسيب جدي به پاي خود در ناحيه تاندون و عضلات پشت ساق وارد مي كنند، به همين دليل بهتر است از كفش هاي استفاده كنيد كه انعطاف پذيري داشته باشند.

ضربه پذيري
يكي از نكات مهم در هنگام خريد كفش هاي پياده روي توجه به ضربه پذيري است،براي آنكه كفش ضربه پذيري را انتخاب كنيد بايد به زيره و لايه مياني كفش توجه داشته باشيد، بسياري از توليدكنندگان از زيره پلاستيكي در كفش هاي خود استفاده مي كنند، اما نكته مهم در طراحي آن است، زيره كفش بايد داراي قوس و همچنين كاهش فشار ضربات به پا باشد. لايه مياني كفش نيز اهميت فراواني دارد، به طوري كه فشار وزن را به سطح كفش كاهش ميدهد و همچنين از فشارهاي وارد از سطح زمين به پا تا حد زيادي جلوگيري مي كند، اكثر برند هاي معروف براي توليد لايه مياني از موادي استفاده مي كنند كه كفش علاوه بر سبك بودن، قابليت تحمل بالايي نيز داشته باشد‌.

 

طراحي
از آنجايي كه ظاهر كفش نيز اهميت فراواني دارد، يكي ديگر از خصوصيات در هنگام خريد كفش پياده روي طراحي آن است تا شما بتوانيد احساس راحتي بيشتري با كفش داشته باشيد، كفش هاي پياده روي به صورت معمول آزادي بيشتري در هنگام حركت دارند، همچنين پنجه كفش هاي پياده روي پهن تر از كفش هاي ديگر است تا از فشار آمدن به انگشتان جلوگيري كند.

نكات مهم در هنگام خريد كفش پياده روي
بهتر است كفشي را براي پياده روي انتخاب كنيد كه پاشنه آن راحت باشد و به پاي شما فشاري نياورد
سعي كنيد بند كفش را از آخرين سوراخ ريز رد كنيد، زيرا از لغزش پا در داخل كفش جلوگيري ميكند
رويه كفش پياده روي نبايد به پا فشار بياورد،اگر حس كرديد كه رويه كفش پياده روي و دويدن به پاي شمافشار وارد ميكند و كفش تنگ است، قبل از امتحان كردن سايز بزرگتر كفش، سعي كنيد بند كفش را يك بار ديگر ببنديد،شايد اين فشار به خاطر سفت بستن بند كفش باشد.
از آنجايي كه پاها در هنگام پياده روي ورم مي كنند ، بهتر است كفشي را انتخاب كنيد كه فضاي خالي در آن وجود داشته باشد.
بهتر است در هنگام خريد كفش پياده روي انعطاف پذيري آن را چك كنيد، براي پي بردن به اين مسئله مي توانيد پاشنه كفش را در دست خود بگيريد و پنجه كفش را بر روي زمين فشار دهيد ، اگر كفش انعطاف پذير باشد خم مي شود.
در هنگام خريد كفش پياده روي بايد بتوانيد به راحتي پنجه پاي خود را در كفش حركت دهيد و حدود ۶ ميلي متر از هر طرف كفش، كاملا آزاد باشد.
اگر براي پياده روي جوراب خواصي استفاده ميكنيد، بهتر است در هنگام خريد كفش پياده روي آن را نيز همراه خود ببريد.
براي آن كه در هنگام خريد كفش پياده روي انتخاب بهتري داشته باشيد بايد خصوصيات پاي خود را به خوبي بشناسيد.

جمع بندي
بسياري از افراد و حتي برخي ورزشكاران به ظاهر كفش بيشتر از هر چيز ديگري توجه مي كند، اين مسئله يكي از رايج‌ترين اشتباهات در هنگام خريد كفش پياده روي از را بعد از چند ماه پايه افراد را اذيت مي كند از بهتر است در هنگام خريد كفش بيشتر به راحتي آن توجه كنيد. همانطور كه قبل تر در اين مقاله اشاره شد بهتر است كفشي را براي پياده روي انتخاب كنيد كه مقداري فضاي خالي در آن وجود داشته باشد، استفاده از كفش هاي ورزشي با اندازه كوچك مشكلاتي همچون تاول و سياه شدن ناخن پا را در پي دارد ، علت ديگر اين موضع هم ميتواند خريد از فروشگاه غيرمعتبر باشد! پيشنهاد ميكنيم فقط از فروشگاه هاي معتبري مثل ديجي استايل،باني مد و يا كتپوش ، كتوني خودتون رو خريداري كنيد. در اين مقاله سعي كرديم خصوصيات كفش مناسب پياده روي را براي شما ذكر كنيم ، اميدواريم با در نظر گرفتن تمام خصوصياتي كه در اين مقاله ذكر شد بتوانيد كفشي را انتخاب كنيد كه در هنگام پياده روي و دويدن براي شما بسيار راحت باشد

https://www.rokna.net/fa/tiny/news-871633


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۵۲:۲۵ توسط:راكافا موضوع: نظرات (0)